13ο Νηπιαγωγείο Ξάνθης

Η ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ!!!

Ζωή Παπαλάμπρου

Θα βρεθούμε ξανά λοιπόν… Έφτασε η στιγμή που όλοι περιμέναμε!

Μόνο που τα πράγματα θα είναι λίγο… διαφορετικά αλλά με την ίδια αγάπη και ενδιαφέρον προς τα παιδιά.

Μελετώντας εγκυκλίους, μετρώντας με μεζούρες βάζοντας και βγάζοντας καρεκλάκια, παγκάκια και παιχνίδια διαμορφώσαμε τις τάξεις έτσι ώστε να υποδεχτούμε τα παιδιά σύμφωνα με τη νέα τάξη πραγμάτων.

Δε θα βρεθούμε όλοι μαζί! Αλλά θα δημιουργήσουμε καινούριες ομάδες!

Κάθε ένα από τα 3 τμήματά μας θα χωριστεί σε 2 υποτμήματα. Θα έχουμε λοιπόν 6 καινούριες ομάδες που θα προσέρχονται εναλλάξ στο σχολείο. Η σύσταση των υποτμημάτων  έγινε αλφαβητικά και για τις μέρες προσέλευσης των παιδιών, θα ενημερωθείτε μέσω τηλεφώνου.

Zητούμε τη βοήθεια και τη συνεργασία σας για να είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλή η προσαρμογή των παιδιών, στη νέα μορφή σχολείου.

Ενημερώστε τους και προετοιμάστε τους ότι δεν θα βρουν το Νηπιαγωγείο που άφησαν. Αλλά οι δασκάλες τους θα είναι εκεί για να κάνουν ότι καλύτερο!

Η προσέλευση των παιδιών θα γίνεται ως εξής:

Θα φέρνετε τα παιδιά μέχρι είσοδο. Εκεί θα τα παραδίδετε στις δασκάλες που έχουν οριστεί υπεύθυνες. Κατά την αποχώρηση τα παιδιά θα αποχωρούν ανά τμήμα και οι γονείς θα περιμένετε έξω από την περίφραξη, σε χώρους που έχουν οριστεί για το κάθε τμήμα και για τους οποίους θα ενημερωθείτε.

Ακολουθώντας τις εγκυκλίους και μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων δεν θα υπάρχει καμία επαφή ανάμεσα στα παιδιά των 3 τμημάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας. Θα προσπαθούμε να περνάμε όσο περισσότερο χρόνο γίνεται στην αυλή και όσο μας το επιτρέπουν οι συνθήκες και ο καιρός.

Έχουν καθοριστεί στην αυλή τα σημεία όπου το κάθε τμήμα θα έχει το δικό του χώρο σε σκιερό μέρος για να πραγματοποιεί οργανωμένες δραστηριότητες ή για φαγητό. Πάντα οργανωμένα και υπό την επίβλεψη των δασκάλων τους. Στα διαλείμματα το κάθε Τμήμα θα βγαίνει χωριστά.

Οι αίθουσες θα αερίζονται διαρκώς και θα γίνεται καθαριότητα και απολύμανση από την καθαρίστρια μία φορά κατά τη διάρκεια του ωραρίου και ενώ τα παιδιά θα είναι διάλειμμα και μία φορά με το πέρας του ωραρίου.

Κάθε μέρα ,τα παιχνίδια που χρησιμοποιούνται καθαρίζονται και απολυμαίνονται, ώστε να είναι έτοιμα προς χρήση, για το τμήμα της επόμενης μέρας. Έχουν αποσυρθεί τα περισσότερα παιχνίδια και έχουν παραμείνει τόσα ώστε το κάθε παιδί να έχει το παιχνίδι του.

Οι τάξεις έχουν διαμορφωθεί ανάλογα με αυτά  που μας έχουν ζητηθεί. Το κάθε παιδί θα έχει τη δική του θέση στο τραπεζάκι όπου θα κάθονται δύο παιδιά σε τέτοια διάταξη ώστε να πετύχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση .

Κάθε παιδί έχει τα δικά του ατομικά υλικά. ‘Έχουν αποσυρθεί όλα τα υφάσματα και τα μαξιλάρια.

Τα παιδιά θα πλένουν πολλές φορές στη διάρκεια της μέρας τα χέρια τους και θα χρησιμοποιούν αντισηπτικά κάθε φορά που τελειώνουν μία δραστηριότητα !

Κάθε πρωί, πριν την προσέλευση στο σχολείο, θα γίνεται θερμομέτρηση των παιδιών από σας στο σπίτι. Στο παραμικρό ύποπτο σύμπτωμα (δέκατα, βήχας, μπουκωμένη μύτη, κόπωση, δυσκολία αναπνοής, διάρροια, εμετός) κρατάμε το παιδί μας σπίτι και το στέλνουμε ξανά σχολείο, μόνο, όταν  το επιτρέψει ο παιδίατρος. Αν κατά την διάρκεια του προγράμματος του νηπιαγωγείου, ένα παιδί εμφανίσει κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα, ειδοποιείστε ώστε να το παραλάβετε αμέσως και ενημερώνετε το νηπιαγωγείο καθ’ όλη την  πορεία της ασθένειάς του (αν υφίσταται). Πρέπει να έθετε να πάρετε αμέσως το παιδί αν ειδοποιηθείτε.

Έχει διαμορφωθεί στο σχολείο αεριζόμενος  χώρος ως χώρος αναμονής παιδιών που παρουσιάζουν συμπτώματα.

Έχουμε προμηθευτεί όλα τα απαραίτητα για τον καθαρισμό, απολύμανση των χώρων και για την προστασία μας.

Στη διάρκεια της ημέρας δεν θα εισέρχεται κανένας στο χώρο του σχολείου και αν συμβεί αυτό θα τηρείται λεπτομερές ημερολόγιο.

Θα ενημερώνεστε συχνά για ό,τι χρειαστεί και η επικοινωνία μας θα είναι διαρκής.

Ζητάμε από σας να εφαρμόζετε με τα παιδιά και εκτός σχολείου αυτά που θα μαθαίνουμε στο Νηπιαγωγείο για να τους εκπαιδεύσουμε μαζί σωστά για τους σωστούς τρόπους προστασίας. Να γίνουν υπεύθυνοι ώστε να προστατεύουν τον εαυτό τους και τους άλλους.

Να ξέρετε ότι και για μας δεν είναι καθόλου εύκολη αυτή η διαμορφωμένη από τις ανάγκες (covid) κατάσταση! Ξέρουμε ότι ίσως αυτά που διαβάζετε να σας προκαλούν κάποιο φόβο όπως προκάλεσαν και σε μας! Αλλά σε δεύτερη ανάγνωση θα συνειδητοποιήσετε όπως και μεις, ότι μόνο οργανωμένα και παίρνοντας τα σωστά μέτρα μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτόν τον ξαφνικό και επίμονο εχθρό μας!

Φυσικά  θα παίξουμε και θα κάνουμε δραστηριότητες, έτσι ώστε  τα παιδιά να περάσουν καλά και να φύγουν χαρούμενα.

Στόχος μας είναι να προστατέψουμε την υγεία τους, να τους κάνουμε να δούνε τη νέα συνθήκη σαν ένα καινούριο παιχνίδι-ζωής. Θα τους μάθουμε ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να δείχνουμε την αγάπη και το ενδιαφέρον μας στους άλλους!

Θα είναι όλα λιγότερο τρομακτικά, από όσο σας φαίνεται διαβάζοντας αυτές τις γραμμές, αλλά πρέπει να ξέρετε πώς θα είναι η κατάσταση. Το σχολείο και οι δασκάλες σας θα προσπαθήσουν, όπως πάντα, για το καλύτερο.

Σας περιμένουμε και το χαμόγελό σας θέλουμε να συναντάει κάθε πρωί το δικό μας !

Όλοι μαζί θα νικήσουμε σε αυτή τη μάχη! Οι μικροί μας θησαυροί θα χαμογελάσουν ξένοιαστοι και πάλι!

ΚΑΛΩΣ ΝΑ ΟΡΙΣΕΤΕ!

ΚΑΛΟ ΝΕΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ!

Επιστρέφουμε στο σχολείο μας!!!

Έφτασε η στιγμή που όλοι περιμέναμε!! Ανοίγει το σχολείο μας. Η ανυπομονησία όλων είναι μεγάλη. Θα βρεθούμε ξανά!!! Θα μάθουμε νέους κανόνες απαραίτητους για την ασφάλεια μας και θα χαρούμε ο ένας με την παρουσία του άλλου! Το ταξίδι μας συνεχίζεται και εμπλουτίζεται καθώς οι δυσκολίες μας κάνουν πιο δυνατούς!

Επιτέλους το νηπιαγωγείο θα γεμίσει ζωή από τα μικρούλια μας!

Σας αγαπάμε πολύ πολύ!

Ζωή Παπαλάμπρου

Το νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι. (dreamskindergarten)

Πρόταση της Ναζλους Ταστσιόγλου

Το έξυπνο χταπόδι , ένα παραμύθι για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό σχολείο .Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένα χταπόδι , που ήταν πολύ έξυπνο . Ζούσε σ’ ένα βράχο , έναν ύφαλο μέσα στη γαλάζια θάλασσα .Το έξυπνο χταπόδι πήγαινε στο μεγάλο σχολείο των ψαριών και μάθαινε ένα σωρό πράγματα .Ήταν καλός μαθητής και διάβαζε όλα τα μαθήματά του .Του άρεσε πολύ να μετράει και τα απογεύματα έπαιζε με το μικρό τον αδερφό του .Του άρεσε πάρα πολύ να παίζει ποδόσφαιρο και να ακούει το τραγούδι :“παίζουν μπάλα τα χταπόδια” .Και φυσικά έβαζε πολλά γκολ , γιατί είχε όχι ένα ούτε δύο , αλλά οκτώ ποδαράκια !!!!Αλλά δεν έπαιζε συνέχεια! Μόνο τα απογεύματα! Ή ακόμα και στα διαλλείματα, στο σχολείο .Το μεσημέρι διάβαζε τα μαθήματα του σχολείου .Και αφού τελείωνε τα μαθήματά του , έβγαζε μελάνη και ζωγράφιζε όμορφα σχεδιάκια στην άμμο .Μια μέρα , όμως θέλησε να φύγει από το σπίτι του και καθώς είδε μια βάρκα από μακριά , αποφάσισε να την ακολουθήσει .Όταν πλησίασε τη βάρκα , είδε ότι ο ψαράς είχε απλώσει τα δίχτυα του και είχαν πιαστεί σ’ αυτά πολλά ψάρια .Σκέφτηκε αμέσως ότι πρέπει να κάνει κάτι γρήγορα για να τα σώσει!Και του ήρθε μια καταπληκτική ιδέα! Σκέφτηκε να ρίξει μελάνη , να θολώσει τα νερά και να λερωθούν τα ψαράκια , έτσι ώστε να μαζέψει γρήγορα ο ψαράς τα δίχτυα του και να φύγει από εκεί!Ο ψαράς καθάρισε τα δίχτυα του από τα ψάρια , γιατί νόμισε πως μολύνθηκαν από κάποια πετρελαιοκηλίδα και τα ξαναέριξε μέσα στη θάλασσα. Έτσι σώθηκαν τα ψαράκια και δεν έγιναν μεζεδάκια !!Ανάμεσα στα ψαράκια που έριξε ο ψαράς ήταν κι ένα ψάρι ξεχωριστό από τα άλλα, γιατί είχε πολλά χρώματα! Ήταν πανέμορφο!Αυτό το ψαράκι το χρωματιστό , όταν βρέθηκε στο αλμυρό νερό , κολύμπησε όσο πιο γρήγορα μπορούσε , για να συναντήσει το έξυπνο χταπόδι !Το χρωματιστό ψαράκι ήταν πολύ γρήγορο κι όταν έφτασε λαχανιασμένο κοντά στο έξυπνο χταπόδι του είπε:− Ευχαριστώ πολύ , που με έσωσες!Μόλις το είδε το έξυπνο χταπόδι του είπε:− Τι όμορφο που είσαι! Πώς και έχεις τόσο όμορφα χρώματα και είσαι τόσο διαφορετικό; Δεν έχω ξαναδεί ψάρι τόσο όμορφο , όπως είσαι εσύ!Και το χρωματιστό ψαράκι χαρούμενο είπε:− Ευχαριστώ πολύ! Θέλεις να γίνουμε φίλοι;− Υπέροχη ιδέα !είπε το χταπόδι .− Στη συνέχεια το έξυπνο χταπόδι και το χρωματιστό ψαράκι άρχισαν να παίζουν , να παίζουν ατελείωτες ώρες .Έπαιξαν κρυφτό , ποδόσφαιρο , κυνηγητό ! Κουράστηκαν όμως από το πολύ παιχνίδι και το έξυπνο χταπόδι πρότεινε να πάνε στο σπίτι του. Το χρωματιστό ψαράκι δέχθηκε με χαρά !Κολύμπησαν για αρκετή ώρα κι επιτέλους φτάσανε στο σπίτι του έξυπνου χταποδιού. Τότε σταμάτησε το χταπόδι να κολυμπάει και είπε στο φίλο του :− Να το σπίτι μου !Αφού χτύπησε την πόρτα με το ένα από τα οκτώ πλοκάμια του , βγήκαν έξω οι γονείς του και ανήσυχοι , του είπαν :− Πού ήσουν τόσες ώρες ; Ανησυχήσαμε!− Ήμουν με το φίλο μου , το χρωματιστό ψαράκι! είπε το έξυπνο χταπόδι .Η μαμά , η χταποδίνα, τους έβαλε να φάνε ένα υπέροχο φαγητό με φύκια και αφού χόρτασαν και το ψαράκι την ευχαρίστησε θερμά , το έξυπνο χταπόδι πρότεινε στο φίλο του να του διαβάσει το αγαπημένο του παραμύθι , «το μαύρο κότσυφα και τον άσπρο γλάρο».Όση ώρα διάβαζε το έξυπνο χταπόδι , το χρωματιστό ψαράκι άκουγε το παραμύθι με ανοιχτό το στόμα! Το ψαράκι δεν είχε πάει ακόμη στο Δημοτικό σχολείο και δεν ήξερε να διαβάζει , το καημενούλικο!Εκείνη την ώρα ήρθε το μικρό χταποδάκι, ο αδερφός του έξυπνου χταποδιού , που πήγαινε κι αυτό στο Νηπιαγωγείο. Πήγαιναν στο ίδιο σχολείο και ίσως την επόμενη χρονιά να πάνε μαζί στο μεγάλο σχολείο των ψαριών . Πόσα πολλά είχαν να ρωτήσουν το φίλο τους !!!! Πώς να είναι άραγε το Δημοτικό σχολείο ; Τι μαθαίνουν εκεί ; Η κυρία τους θα είναι καλή ; Θα τους αγαπάει; Τι θα μαθαίνουν ; Τι του αρέσει να κάνει πιο πολύ στο μεγάλο σχολείο ;Όταν τελείωσε το παραμύθι , το ψαράκι ευχαρίστησε το φίλο του κι επειδή άρχισε να σκοτεινιάζει στον ύφαλο αποχαιρέτισε το φίλο του , γιατί και οι δικοί του γονείς θα ανησυχούσαν!Και ζήσαν αυτοί αλμυρά κι εμείς γλυκύτερα!!!!

Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σε περίοδο μη ομαλής λειτουργίας των σχολειων

Αγαπητοί μας γονείς, κάθε χρόνο τέτοιες ημέρες, ετοιμάζαμε τα νηπιάκια μας για το επόμενο μεγάλο τους βήμα. Την μετάβαση στο Δημοτικό.

Κοινές δράσεις, επισκέψεις στο χώρο του δημοτικου, γνωριμία με τους δασκάλους, το νέο περιβάλλον και όλα αυτά τα πολύ σημαντικά, που η προσωπική επαφή μπορεί να φέρει.

Φέτος, ζούμε όλοι μας μια διαφορετική συνθήκη και προσαρμοζόμαστε…Ελπίζω το παρακάτω κείμενο να σας βοηθήσει, στο δύσκολο έργο σας ως γονείς, σε αυτό το μεταβατικό στάδιο της ζωής του παιδιού σας.

Για ότι χρειαστείτε είμαστε πάντα στη διάθεσή σας.

Με εκτίμηση

Ζωή Παπαλάμπρου

ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ - ΑΡΧΙΚΗ

Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, σε περίοδο μη ομαλής λειτουργίας των σχολείων:

Ο ρόλος των γονέων.

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή ξεκινάει, αν δεν έχει ήδη ξεκινήσει, η προετοιμασία των νηπίων για την ομαλή μετάβασή τους από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο. Όπως κάθε μεταβατικό στάδιο, η περίοδος αυτή είναι μια περίοδος σημαντικών αλλαγών για τη ζωή του παιδιού αλλά και όλης της οικογένειας. Η αλλαγή αυτή συνοδεύεται από ανάμεικτα συναισθήματα προσμονής, ενθουσιασμού, αγωνίας, φόβου και ανησυχίας.

Η μετάβαση γίνεται σε τρία στάδια, την προετοιμασία, τη μετάβαση και την ενσωμάτωση. Η χρονική διάρκεια του κάθε σταδίου δεν είναι εφικτό να καθοριστεί με ακρίβεια, καθώς εξαρτάται από πολλούς παράγοντες του ίδιου του παιδιού αλλά και του περιβάλλοντός του.

Σε καθένα από αυτά τα στάδια ο ρόλος του γονέα είναι καθοριστικός. Πολύ περισσότερο φέτος, που τα σχολεία ενδέχεται να παραμείνουν κλειστά και οι εκπαιδευτικοί δε θα έχουν τη δυνατότητα να συνεισφέρουν όσο μπορούν στην μετάβαση αυτή.

Ο γονιός λοιπόν, καλείται να αναλάβει πολλαπλούς ρόλους προκειμένου να συμβάλει στην ομαλή μετάβαση και προσαρμογή του παιδιού του από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: αυτόν του παιδαγωγού, του πληροφοριοδότη και του υποστηρικτή του παιδιού στη σημαντική αυτή φάση της ζωής του.

Το πρώτο βήμα που χρειάζεται να κάνει ο γονιός είναι να γίνει ο ίδιος το πρότυπο για το παιδί του. Να το βοηθήσει να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα, αποδεχόμενος και υιοθετώντας ο ίδιος πρώτα τους κανόνες της.

Να υιοθετήσει μέσα στο σπίτι κανόνες που σχετίζονται με τη συνύπαρξη (ακούω, δε διακόπτω, μιλάω ευγενικά, βοηθώ, μοιράζομαι) και με τη μάθηση (ακολουθώ συγκεκριμένο πρόγραμμα στο σπίτι, δίνω κίνητρα, οργανώνω, ενθαρρύνω).

Το παιδί χρειάζεται να αισθάνεται ασφάλεια για τη νέα κατάσταση που θα έχει να αντιμετωπίσει και να νιώθει εμπιστοσύνη ότι είναι ικανό να τα καταφέρει.

Πολλά παιδιά μπορεί να φοβούνται ότι το νέο σχολικό περιβάλλον θα είναι πολύ πιο δύσκολο, ότι θα έχουν πολλά και δύσκολα καθήκοντα, ότι θα χάσουν τους φίλους τους, ότι τα μεγαλύτερα παιδιά θα τα κοροϊδέψουν ή θα τους φερθούν άσχημα και προσβλητικά.

Όλες αυτές οι αγωνίες και οι ανησυχίες του παιδιού είναι σημαντικό να εκφραστούν και να συζητηθούν με τους γονείς, προκειμένου να μειωθεί ο φόβος και το άγχος και να νιώσει το παιδί ότι δεν είναι μόνο σε αυτή την μεταβατική διαδικασία.

Καθώς φέτος δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθούν επισκέψεις γνωριμίας, συναντήσεις και κοινές δράσεις εξοικείωσης των παιδιών του Νηπιαγωγείου με το Δημοτικό Σχολείο, είναι βοηθητικό να επισκεφτούν οι γονείς με το παιδί τους το διαδικτυακό χώρο του Δημοτικού, προκειμένου να περιηγηθούν μαζί.

Μπορούν να δουν φωτογραφίες των χώρων, των τάξεων και της αυλής του νέου σχολείου. Να διαβάσουν τα καινούρια μαθήματα που θα έχουν στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα διδασκαλίας και να προσπαθήσουν να φανταστούν με το παιδί την ύλη και το περιεχόμενο του κάθε μαθήματος.  Να διαβάσουν τις δραστηριότητες και τις εκδρομές της Α΄ Τάξης προηγούμενων ετών.

Με τον τρόπο αυτό το παιδί μπορεί να προετοιμαστεί για το νέο περιβάλλον αλλά και οι γονείς μπορεί να νιώσουν πιο ήρεμοι και λιγότερο αγχωμένοι.

Μία άλλη βοηθητική δραστηριότητα είναι η βόλτα μαζί με το παιδί έξω από το σχολείο που θα φοιτήσει. Να δουν μαζί το προαύλιο και να φανταστούν πόσα πολλά παιχνίδια θα μπορεί να παίξει το παιδί εκεί.

Είναι μια ευκαιρία να μιλήσουν για το διάλειμμα, για το γεγονός ότι θα πρέπει το παιδί να «προφτάσει» να παίξει, να πάει στην τουαλέτα, να φάει το κολατσιό του, να πιει νερό, να εξοικειωθεί με τα τόσα άγνωστα πρόσωπα που τον περιτριγυρίζουν και να ξεκουραστεί πριν από το χτύπημα του κουδουνιού.

Θα πρέπει λοιπόν να μάθει να διαχειρίζεται σωστά το χρόνο του. Επιπλέον, οι γονείς μπορούν να θυμηθούν και να διηγηθούν τη δική τους πρώτη μέρα στο σχολείο, την αγωνία τους, κάποιο αστείο περιστατικό που μπορεί να τους συνέβη τις πρώτες μέρες στο νέο σχολικό περιβάλλον.  Όταν επιστρέψουν στο σπίτι μπορεί το παιδί να ζωγραφίσει το προαύλιο του σχολείου του αλλά και το εσωτερικό, τάξεις, διαδρόμους, χρησιμοποιώντας τη φαντασία του.

Την περίοδο αυτή μέχρι το άνοιγμα των σχολείων μπορούν να την αξιοποιήσουν οι γονείς προκειμένου να ενισχύσουν, με το δικό τους τρόπο, τη γνωστική ανάπτυξη και τη σχολική ετοιμότητα του παιδιού για την Α΄ Δημοτικού.

Πηγαίνοντας μαζί για ψώνια, μπορούν να ζητήσουν από το παιδί να παρατηρεί τις ταμπέλες στους διαδρόμους και να διαβάζει τα μεγάλα γράμματα στις συσκευασίες των προϊόντων. Στο δρόμο, να διαβάζει τις ταμπέλες και τα ονόματα των δρόμων και των πλατειών της γειτονιάς.

Στο σπίτι, μπορούν να γράψουν μαζί προσκλήσεις για τους φίλους του τις οποίες θα στείλουν διαδικτυακά, είτε για κάποια γιορτή είτε απλά για παιχνίδι στο σπίτι ή ραντεβού στο πάρκο, ορίζοντας ημέρα, τοποθεσία και ώρα.

Να διαβάσουν μαζί και να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο του παιδιούμέσα απλά κείμενα της καθημερινότητας, ξεφυλλίζοντας παραμύθια, διαφημιστικά φυλλάδια, συσκευασίες τροφίμων. Να πραγματοποιήσουν μαζί απλές συνταγές μαγειρικής ή ζαχαροπλαστικής, όπου ο μικρός βοηθός σεφ θα πρέπει να διαβάζει και να ζυγίζει τις ποσότητες των συστατικών.

Κάθε βράδυ να διηγηθούν τη μέρα τους, από το πρωί, βοηθώντας το παιδί να κατανοήσει την έννοια του χρόνου και της χρονικής ακολουθίας.

Τις μέρες αυτές που έχουμε συνηθίσει να επικοινωνούμε με βιντεοκλήσεις, μπορούν οι γονείς να οργανώσουν μια έρευνα που θα κάνει ο μικρός τους δημοσιογράφος. Να αποφασίσουν από κοινού τις ερωτήσεις που θα ήθελε να κάνει σε ένα παιδί που φοίτησε στην Α’ Δημοτικού και να επικοινωνήσουν με φίλους και συγγενείς των οποίων τα παιδιά ήταν φέτος σε αυτή την τάξη.

Να μάθουν την εμπειρία τους και να ακούσουν τις δικές τους ιστορίες στο νέο τους σχολείο. Να ρωτήσουν πώς έκαναν φίλους, αν πρόλαβαν να πάνε σε σπίτια νέων συμμαθητών/τριών τους, πως νιώθουν τώρα που το σχολείο είναι κλειστό και αν τους λείπουν οι νέοι φίλοι τους.

Ιδιαίτερη προετοιμασία χρειάζεται να γίνει για τα νήπια των οποίων η μητέρα είναι έγκυος. Η περίοδος της εγκυμοσύνης είναι ιδιαίτερα σημαντική και η προετοιμασία του παιδιού για το νέο αδελφάκι είναι απαραίτητη.

Ο ερχομός ενός νέου παιδιού είναι δύσκολος και το γεγονός αυτό αποτελεί από μόνο του μια μεγάλη αλλαγή. Συνεπώς, με ακόμη μεγαλύτερη προσοχή και υπομονή θα πρέπει να φροντίσουν οι γονείς να προετοιμάσουν το παιδί για όλες τις επερχόμενες αλλαγές στη ζωή του.

Η κάθε μεταβατική περίοδος είναι μια «γέφυρα» από μια κατάσταση της ζωής μας σε μία άλλη και επηρεάζει όλη την οικογένεια. Είναι σημαντικό οι γονείς να προσπαθήσουν να ελέγξουν και να μειώσουν το δικό τους άγχος, τις αμφιβολίες και τις ανησυχίες τους, καθώς όλα αυτά αποκωδικοποιούνται αμέσως από το παιδί και του δημιουργούν την αίσθηση ανασφάλειας.

Είναι απαραίτητη η θετική σκέψη και η αισιοδοξία των γονιών ότι όλα θα πάνε καλά. Η βαθιά πεποίθηση και η εμπιστοσύνη ότι είναι ικανοί και έτοιμοι να αντιμετωπίσουν κάθε νέα κατάσταση. Σε μία περίοδο που οι γονείς έχουν αναλάβει πολλούς ρόλους και ακόμη περισσότερες ευθύνες και υποχρεώσεις απέναντι στα παιδιά τους, είναι σημαντικό να νιώθουν οι ίδιοι σίγουροι και να δίνουν το μήνυμα στο παιδί ότι το εμπιστεύονται και ότι είναι πάντα δίπλα του, σε όλη τη διαδρομή της προσαρμογής του.

Κατερίνα Κωνσταντίνου Σχολική Ψυχολόγος ΠΕ23 Πηγή:www.especial.gr

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΝΗΠΙΩΝ

13ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

ΕΓΓΡΑΦΕΣ

Για το σχολικό έτος 2020-2021 οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν από 15 έως 30 Μαΐου 2020.

Οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους γονείς.

3ο Νηπιαγωγείο Βριλησσίων | Ετοιμαστείτε! Το ταξίδι αρχίζει…

Εγγραφές μετά την 30η Μαΐου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2020-21, μαθητές γεννημένοι το 2015 και το 2016.


ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ


Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:


Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.


Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:


α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,


γ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

δ) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

ε) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΤΕΙ

Αίτηση εγγραφής ΑΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ το ολοήμερο τμήμα, συνοδευόμενο από τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού.
Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται:

Μαθητές/τριες των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς/κηδεμόνες, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι. Δικαίωμα εγγραφής δίνεται και στην περίπτωση που προσκομίζεται βεβαίωση εργασίας από τον ένα γονέα/κηδεμόνα και κάρτα ανεργίας από τον άλλο. Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες κτλ. αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους.


Μαθητές/τριες, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: Ι) Πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς/κηδεμόνες με χρόνιες παθήσεις /ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης / φυλακισμένοι. II) Πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30): 1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα. 2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια. 3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

Τα προνήπια που ήδη φοιτούσαν στο νηπιαγωγείο και θα είναι νήπια την επόμενη σχολική χρονιά, εγγράφονται αυτεπάγγελτα, θα πρέπει εν τούτοις να επικοινωνήσουν μαζί μας και να φέρουν αίτηση εγγραφής στο ολοήμερο, για όσα επιθυμούν να εγγραφούν στο ολοήμερο, φέρνοντας και τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε πρόβλημα στην διενέργεια της εγγραφής επικοινωνήστε μαζί μας.

Πριν την προσέλευση σας στη σχολική μονάδα θα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία. Ώρες (10:00΄-12:00΄ πμ), καθημερινά. Παρακαλείσθε κατά την προσέλευση σας, να έρχεστε χωρίς τα νήπια, λόγω κορωναιού.

Επίσης τις ίδιες μέρες, ώρες και με τον ίδιο τρόπο (προηγούμενη τηλ. επικοινωνία), θα πρέπει να έρθουν στο νηπιαγωγείο και οι γονείς των παιδιών μας που θα πάνε στο δημοτικό, για να παραλάβουν τη βεβαίωση φοίτησης. Τη βεβαίωση αυτή θα τη χρησιμοποιήσουν για την εγγραφή τους στο Δημοτικό Σχολείο.

Ολόκληρη η εγκύκλιος:

Λήψη αρχείου

Για να κάνετε την εγγραφή θα μπείτε εδώ:

Εγγραφή στο Νηπιαγωγείο

Οδηγίες για να κάνετε την αίτηση μπορείτε να βρείτε στο παρακάτω έγγραφο:

Λήψη αρχείου

Στοιχεία επικοινωνίας:

  1. mail@13nip-xanth.xan.sch.gr

Tηλέφωνο: 2541020666

Ιστοσελίδα Νηπιαγωγείου:  http://13nip-xanth.xan.sch.gr/

Όρια νηπιαγωγείων Ξάνθης, ανάλογα με τη δ/νση κατοικίας στον παρακάτω σύνδεσμο. Άνοιγμα συνδέσμου εδώ

Με εκτίμηση

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

Ζωή Παπαλάμπρου

ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ

Προτάσεις των κων Μάρθας και Εύης

https://drive.google.com/file/d/1w8oEEKiij246IRd8NeXwEzyl3sjQzk2e/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/16xsq6AE5ye578MtUcLo6AanBg_lKhR7q/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1p7Si3qJKa1ZqoT_iOg9bT1zSxtl7oo1-/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/13FmM1tGuoIvd_LoNCTyEUEnZ1H3mCIhm/view?usp=sharing

Πρόσφατα σχόλια
    Απρίλιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Ιούν    
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930